中國人最鍾意搵李小龍來打飛機

中國人最鍾意搵李小龍來打飛機


武術宗師李小龍先生逝世近四十年,一直以來不少電影、小說、動漫、Game均直接或間接利用他的形象,每套都話自己點崇拜佢、點認真去搵資料,今鋪就同大家講下4月出版的港漫《我是中國人 李小龍》(以下會稱書中主角為「偽小龍」)。

故事講述在西雅圖開武館的偽小龍,因兒時好友林雲飛捲入幫會之爭而失蹤,故前往三藩市救人,出發前編劇不忘找幾個典型的臭串鬼佬畀佢 show off。

抵達後以單挑華美幫首領為放人條件,武痴唐龍不單敗陣,更被一直埋伏的林雲飛刺殺,因為雲飛其實係黑手黨分支福聯幫的爪牙,為組織能在唐人街賣白粉而先要剷除華人勢力。

第二期就單刀直入,講述獲得黑手黨幹部羅禮士初步信任的林雲飛,被交付一單毒品交易,不過就畀身為警察臥底嘅佢通風報信,大受損失的羅禮士聯同手下追殺,最後理所當然地由偽小龍單挑對方。呢場決鬥本應係高潮所在,面對七屆空手道冠軍,以剛烈及速度為主的羅禮士,截拳道應該有好大發揮,可惜偽小龍即係偽小龍,做咗一輪沙包後,忽然變咗王小虎,不斷踢踢踢踢踢就 KO 對手,完全睇唔到「截」咗響邊。然後就係用大量旁白去交代林雲飛原來係黑警,毒品交易啲錢確係畀佢吞咗,最後就係聯同警局老頂將佢繩之於法。之後又輪到更強者凱撒出場,先派人暗殺獄中的林雲飛,再找偽小龍挑戰,理由就係佢本來約戰咗羅禮士,而家要偽小龍代打(屌!!呢個咪當年《格鬥拳王──龍泰》條橋黎嘅?)

平心而論,美術方面絕對係一線水準,人物面相精準,動作亦算紮實,連封面設計都有心思,製作團隊應記一功。但劇本卻寫埋晒啲70年代式中國人打鬼佬故事,本身就已經 out 到爆。而書內除左神化中國武術(唐龍一下鶴咀就令史達林臂骨爆體而出)、鬼佬如何歧視中國人外,就好似無咩好講。

不過《我是中國人 李小龍》曾 sell 過一樣野,就係「夢想」,主角三人細路時都講過自己的夢想,小麒麟想做有錢佬嘆世界、林雲飛要做警察維護法紀、偽小龍就要「做一個有能力影響世界的中國人」。

前兩位個目標都是簡單易明,唯獨偽小龍果句最奇卵怪。「做一個有能力影響世界的中國人」聽落相當空洞,首先「有能力影響世界」唔代表係做好事,希特拉、史太林、毛澤東、薩達姆、拉登都係有能力影響世界之輩,但其實都只係混世魔王。呢句話背後意思其實係企圖將個人成就貢獻畀中國,從而「提升中國人形象」,不過呢個諗法係自 high 而已,中國人整體質素如何,根本不在你考慮之列,正如中國運動員喺奧運拎幾多金牌都好,中國人整體健康而言仍是東亞病夫,地位唔會點提升。而成班主角本身係美國人,不論佢土生土長定移民,本身就必然係向美國效忠,喺國籍法上佢哋已經無資格自稱中國人(最起碼中共唔承認雙重國籍),跟手又話香港係佢嘅根,個邏輯其實都幾混亂。只係幾段劇情已暴露此書思維的粗淺,相比之下,林雲飛細個時嘅理想至係最值得尊敬,因為維護法紀本身已經高過嗰啲自 high 理想多多聲。

當本書用李小龍個名、形象、經歷、成就等資料,但又扭曲佢人生觀、價值觀,動機就已經有問題。講白啲,其實就係抄咗電影《龍爭虎鬥》個框及盜用內裡人物,再利用李小龍嘅名氣、武術上嘅成就、大眾對佢嘅感情,寫一個自卑的中國人最愛嘅打鬼佬(打飛機)故事。有得揀的話,我寧願佢用返「序」中提及的已放棄劇本,嗰個穿梭時空的迷離故事點計都更有觀賞價值(雖然都有人話呢條橋有既視感)。

其實幾十年來,中國人都好鍾意利用李小龍來打飛機,自從佢拍咗當年嗰幾套成名作,就成為自卑中國人的救贖。理性上,佢哋心裡明白中國嘅弱小係咎由自取,但情感上接受唔到,於是要搵發洩對象來平衡,幾部電影都係描寫主角面對毒犯、日本皇軍、鬼佬黑幫、野心家,總之就非我族類其心必異,個個都係加害中國人嘅仆街,李小龍戲中就係以打瓜佢哋為己任。本來呢啲低層次意識嘅野應該睇完就算,但中國人真係睇到上晒腦,搞到電影同現實都搞唔清。之後再出現嘅霍元甲、陳真、葉問,其實都係不斷偏離史實去延續呢個李小龍式市場,個個都被寫成民族尊嚴嘅打手,總之就係不斷喺個虛擬世界內搵外國人洩慾。

最慘仲係九成九嘅中國人睇完李小龍之後,都只係沉醉於電影鏡頭,無認真去了解「截拳道」呢門哲學,就胡亂吹捧係咩集中華武術之大成,會去了解佢人生觀嘅更係少之又少。而李小龍本身係美國公民,出生時已經係美國人、成名嗰時係、死咗之後都係(佢葬都葬喺美國的),訪問時問佢係唔係中國人或香港人,人哋都無認過,甚至覺得呢種國族定位太膚淺,所以中國人其實一向都係「痴心錯付」。

以上種種現象暴露出中國人在文化同精神層面上嘅弱點,一來就係太少野可以喺外國人面前自 high 同 sell,二來係佢哋不求甚解的態度,我諗呢啲陋習好難話改就改,不過打飛機都應該要搵個合適對象,希望你哋了解事實後,唔好再搵個美國人做你哋民族英雄(或繼續複製有著他影子的角色)。真心值得崇拜的話,佢喺邊度嘅人都無所謂,唔該咪再亂作亂用,尊重下李小龍先生吧……


讀者回應