幸福、美麗華抽水抽著火水Lesson Learnt

幸福、美麗華抽水抽著火水Lesson Learnt



早排廣告商一窩蜂抽水,所謂上得山多終遇虎,抽水終抽著火水。

港大生衝入校委員會場,盧寵茂醫生插水抱膝訓低,網友固然多靚抽,當晚改圖即跌即上快靚正,一到第二朝,客戶就出手喇,幸福、美麗華先後Facebook出圖抽水,亦都同日笠水刪Post。

廣告呢家嘢,將軍識條毛,更加唔識人,唔知兩間公司當初係前線同事手快(Approve)推出街,後來中高層淆底丫,定還是出完Post直接受到中間人「溝通」而彈弓手喇,總之原因已不重要,重點是帶出,明明型到爆的一個Feed,變樣衰到冇朋友。無論之前Campaign幾成功,「怯,你就輸一世」,一Q清袋,望望網民劣評恥笑唾棄,真係喊都無謂。

十幾年前還被形容為「政治冷感」的香港,近年急速變成「凡事都政治化」(藍絲術語),究竟有幾多市場/廣告人有政治敏感度,識得評估甚麼事能抽?甚麼人是方丈不能碰(雖知盧醫生乃梁粉呀)?哪個時候會過猶不及成了自我審查?如何為民意把脈同時能摸清政治人物關係?如果我單單作「以個別事件逐次衡量」、「睇多啲政治新聞」作結,我相信讀者會打死我。好啦,姑且整幾個可行做法拋磚引玉:

一)請政治宅大戶網友做顧問 平時品牌會用開KOL(Key Opinion Leaders),多人跟的大戶出圖寫Feed去推廣,其實網上亦有不少評論人貼市,亦對政治形勢有了解,邊啲會過火位得罪方丈、宗教、性別要避,邊啲無大害(笑其他商業機構、港中矛盾),這班人識審時度勢,只要品牌(或廣告公司)定期定量給顧問費,一有新料可叫政治宅顧問能否抽,又或者,平日有Campaign出,想找2nd Opinion幫眼有沒有出事,都可以靠這班顧問,減少自製公關災難。我知,有跨國政治公關公司做開2nd opinion/顧問,佢地MNC價錢不是太多本地品牌畀得起,加上來回時間一定慢過政治宅大戶網友嘛。至於可靠政治宅大戶名單嘛,真的有公司會做才提供吧。 

二)用非官方Page出Feed Option A: 自己公司持續經營隱身Facebook專頁講同品牌無關題目(如藥廠市場推廣經常有提升Non-brand awareness的講座,之後才對醫生谷新藥),不過唔用得好多次,亦用太多人力;或者 Option B: 直接畀錢找現成政治造圖Page大戶(例子是Look7 、樂高製作、溫水劇場、歡迎偷圖等等,其實好多客仔都用開港女老婆、咳神,概念類似,但就擴闊個大膽玩法),透過佢地抽即市時事水借啲意亂入,一來就算出事品牌未至於太上身,二來現成政治Page大戶留意開懂得拿捏分寸(原因如點一),三來笑點中Point好多(你睇下歡迎偷圖張盧寵茂夾欣宜幾爆?),當然,這類長期合作記得預早傾好,簽埋NDA(Non-disclosure Agreement)。

三)咪鬼玩Real Time Marketing 追議題當然易爆,但如果政治判斷不足,或執行上似踩鋼線,又何苦鋌而走險?正如作家,普遍的會追議題(如我),真正高手的能帶動熱話。與其每日部住個網等新議題抽水,倒不如專心做一條好橋爆橋等人評論,近日就有搵周柏豪賣Kotex廣告,唔抽政治火水又可以廣傳。

抽水or not,that's a question of ability and risk。條路自己揀,抽著火水唔好喊。

延伸:抽來也抽去 抽水向來沒有罪

(圖片來源:香港大學學生會學苑即時新聞Facebook


讀者回應