用武力就失身──回顧抗爭爛Gag一則

用武力就失身──回顧抗爭爛Gag一則


以下文字引喻失當,類比不倫,斷章取義,胡亂搬弄學術名詞,涉及不雅及色情用語,不喜者勿看,道德撚勿看。

我係標題黨,雨傘革命暫告段落,睇翻轉頭,翻看之前啲舊新聞,關於抗爭,有人話過「用武力就失分」。我無去睇呢句說話係咩人講,所以到而家,都唔知講嘅人係邊個。

不過,我睇到呢句說話之後,就一直有啲緊張,革命雖然暫告段落,但係考試長考長有,而我自細就係香港教育制度推殘之下長大,知道求學絕對係求分數,估唔到今時今日,連抗爭都係要求分數,好似考試咁,千奇唔好失分。考試分數影響人嘅一生,為咗唔好失分,都係要認真啲捉吓題目。

如果「用武力就失分」,咁,台灣太陽花運動砸破門衝入立法機關,會唔會係零分;五四運動火燒趙家樓,打官員,係唔係要比十個零分;辛亥革命搞武裝起義,有機會要攞負分。佢哋究竟失咗啲咩分?係形象分,定係清潔分?如果第二時通識科無嗱嗱出條題目,要以「用武力就失分」嚟評價大陽花運動或辛亥革命或香港嘅社運,叫人點答好呢,可唔可以準備定個答案。

通識教育試卷二模擬試題︰

參考以上資料及以你所知,試以「用武力就失分」評價2014年在香港發生的「雨傘XX」,以及建議避免「失分」的方法。(10分)

答案:

關於「雨傘XX」,以「用武力就失分」呢個講法嚟評價呢,其實係可以用佛洛依徳嘅 Freudian slip 嚟曲折咁解釋,佢潛藏嘅意思其實就係「用武力就失身」,因為社運抗爭係一個聖潔處子,用武力強行攻入,可能會令道德光環破損,失去咗聖潔嘅處子之身,無咗感召之力,聖潔被沾污,對渴求聖潔成癖嘅人嚟講,是可忍孰不可忍。

之不過完全排除武力嘅抗爭,用個比喻嚟到講,咁樣抗爭法,究竟似係打緊真軍多啲,定係似打緊飛機多啲?哈維爾講無權力者之權力,講對抗極權,人要「活在真實中」,咁隔空打飛機同埋身打真軍,邊樣真實啲呢?定係同樣咁真實呢?呢個問題太難啦,究竟哈維爾會點諗呀?

但係對聖潔社運好似歇斯底理咁渴求嘅人嚟講,埋身打真軍,點都唔係咁衛生噃,都係無隔空打飛機咁乾淨,清潔衛生係好緊要,如果唔係,清潔香港運動搞咗幾十年,咪功虧一簣。萬一真係要局打,至緊要準備同笠個「和理非非」牌道德安全套,名符其實係「道德撚」,然後扮打係緊要關頭撻Q,咁樣又安全又衛生,道德清潔分,就唔會失分。

答案評分︰零分

老師評語︰

1. 離題,改以書面語作答。

2. 嚴重誤解哈維爾講「活在真實中」與「打飛機」及「打真軍」的關係。

3. 搞亂清潔運動同抗爭運動之概念。

4. 建議棄用劣貨「和理非非」牌道德安全套,市面上有 「持久長期戰OK!戦闘力UP!」安全套出售。


後記︰近日有學生組織話,第二時政改表決嗰陣,不排除可能要搞佔領立法會,唔知又會唔會有「用武力就失分」嘅問題。


讀者回應