令人心痛的小學洗腦功課

令人心痛的小學洗腦功課





呢份係今日補習學生畀我對嘅常識功課,内容大概係講點樣解決香港人口老化問題,我愈睇愈唔對路,worksheet 初段嘅問題係正正常常的,例如會問人口老化會帶嚟咩影響之類,但去到最尾居然有條古古怪怪嘅引導性問題:新移民可否紓緩人口老化問題?

如果份功課無 quote 新聞,我會覺得無問題,反而畀小朋友有思考嘅空間,但我再睇返 worksheet quote 嘅新聞(一睇就知唔係大公就文匯),講咩「增值性引入人才」,講到引入人才對香港百利無一害,我就覺得份功課好有問題。

大部份小學生做功課嘅模式都係照單執藥,睇到咩就抄落去,呢份功課有晒前設,根本就係好似閱讀理解咁做,偏偏呢份係常識科工作紙。如果係有心教,點解唔 quote 多幾份 news? 拎多幾份有唔同意見嘅 news/article 畀小朋友睇?

可能小朋友做完就算,但呢啲就係所謂的潛移默化,其實我已經唔係第一次對過啲咁嘅功課,之前有一次對過一份中文科閱讀理解嘅功課係講寫簡體字嘅好處。

睇到呢啲功課我真的好心痛,好希望做家長嘅返到屋企認真啲睇下仔女嘅功課,唔好將責任完全交係教育者身上,今日睇到個小朋友聽我講道理嘅眼神,我知佢應該都係發緊夢遊緊雲,但我都堅持要同佢講我睇到嘅嘢。

有朋友同我講:「有時有啲嘢,改變唔到現狀,就只能話畀全世界人知發生緊咩事,呢個都係我選擇做新聞工作者嘅原因之一。」

呢番説話打中我個心,我希望所有人都可以關心身邊發生嘅事,不要再冷漠。



(本文原載於作者面書,蒙作者答允轉載。)

(圖片由作者提供)


讀者回應