大中華膠談

大中華膠談



阿臣叫了個羊腩煲和大青島等葉森來晚飯,這家叫「大中華」的餐館在長沙灣相當有名,每天都排長龍,烤乳豬,羊腩煲等都相當出色,取這樣的名字,究竟是因為老闆是大中華膠,還是想表達餐廳提供大江南北的小菜那就不得而知,不過阿臣倒是每個月都會去。

「本土派嚟大中華,膠左啲喔,阿臣。」葉森風塵僕僕剛從上海回來便直接找阿臣。

「唔好搞爛gag,點呀上海,我好耐無去啦。」阿臣最近的job 都很本土。

「飲飲食食咁啦,同啲台灣幫食咗幾餐飯,吹下最新形勢。」葉森以前在廣告公司時候,認識很多台灣人,台灣幫在大陸的廣告行業可以說是呼風喚雨,4As 裡頭不少高層是台灣廣告佬。台灣本土有幾十個電視臺,大量電視節目、廣告,培育了不少人才,語言溝通在大陸不是問題,加上這幾年大陸的薪酬已經追上台灣,有些行業更是已經超過了,所以不少外國及大陸公司都喜歡請台灣人,反而越來越多香港人給取締。

「反服貿?係大陸果啲台灣幫點會支持呀?佢地都融入大陸啦。」阿臣公司在大陸也有不少台灣同事。

「咁你就錯晒喇!佢地成班都好支持反服貿,佢地身處大陸,充分感受到大陸企業嘅競爭力同埋主要係財力,如果陸企進駐台灣,必定殺到片甲不留,台灣本土企業要進攻大陸唔係唔得,畢竟他們比香港更能融入大陸嘅商業文化,但一定唔係中小企囉,咁如果只係對大企業有好處,入得去嘅,一早入咗啦!入唔到嘅你畀咩政策都入唔倒架啦,入到去都輸死。」

「在商言商佢地唔支持,政治上就更加唔支持,佢地打工嗰班係大陸做嘢,生活,主要係揾錢,都唔會係度過世,揾夠喇,咪返屋企享受民主空氣,享受價廉物美嘅生活水平;如果到有日要翻去嘅時候,台灣唔好話統一咗咁極端,畀人統戰咗,殖民咗,好似香港咁,咁唔返好過返啦。」

「你識嗰班係咁啫,我好多台灣同事都支持服貿,佢哋都覺得台灣一早畀大陸掏空,反正台灣人一早都投資晒係大陸,起樓,做廠嘅,台灣資本投入係本身城市建設一定畀投係大陸嘅少啦。所以佢哋都覺得有咗服貿,起碼多返啲大陸資金入嚟balance 返。」阿臣提出另一啲意見。

「哎,其實有又死無又死,一日有啲生意人控制資源,有既得利益者在位,有所謂重視經濟發展嘅政府,就遲早死,台灣嘅情況唔係咁樂觀。大陸係香港用嘅經濟武器,唔好話台灣,歐美都頂唔住。」葉森感歎的說。

「台灣很多年輕人已經走出以錢作為成功目標嘅價值觀,佢哋追求自由,追求不同嘅生活方式,老一輩嘅我唔敢講,但講新世代台灣充滿希望,大陸嘅經濟武器,只能夠係香港work 架啫,港豬畀人話經濟動物咁多年,笨唔係浪得虛名架。」阿臣對台灣比葉森樂觀,對自己的香港倒是悲觀得很。


(原文刊於第十八期《熱血時報》,於2014年4月27日免費派發。 請支持文化抗共,訂閱《熱血時報》:http://www.passiontimes.hk/?view=regform

(圖片來源:反黑箱服貿協議


讀者回應