蝶蝶打工手記(一):暑期工陷阱

蝶蝶打工手記(一):暑期工陷阱


是咁的,話咁快又一個學年,差唔多又到咗搵暑期工嘅時間。不過,今年嘅我有啲唔同。搵嘅唔係暑期工,而係人生第一份 Full-time……

唉屌!唔講呢啲咁沉重嘅話題。搵工咋嘛,其實唔難,Full-time 又好,Part-time 又好,未又係去地鐵站拎份招職定唔知 Recruit(都唔明點解佢死都唔整返個中文名?係都懶型咁叫 Recruit,擺明崇洋媚外!)。或者上 JobsDB 呢啲求職網站鳩 search 一啲覺得自己條件符合到個 requirement 嘅工,然後鳩 apply,到底自己想唔想做嗰份工已經係其次。呢個年代,連搵幼稚園都要報十間啦,搵工都一樣。明明都係搵一份工啫,但個個人都漁翁撒網咁 send 百幾二百封 e-mail 出去先再諗……

而我嘅第一份工,亦係咁樣搵返嚟。

呀差啲唔記得講,呢幾年,我都做過差唔多十份 part-time,可以做嘅我都做過,除咗援交(大家可以著返條褲啦,唔好凍親)。而呢個連載就係講小妹嘅打工經歷,真人真事改編。當然,有啲位係會有誇張成份。咁到底幾成真,幾成假呢──重要嗎?最緊要睇得開心~

講返我第一份工先。

想當年,仲係一個有會考嘅年代。嗱,唔係好耐之前嘅事㗎咋!我都係接近末代會考生嗰批九十後嚟㗎!當時嘅我,同而家嘅我一樣,非常沉迷日本動漫,受日本文化熏陶,覺得身為一個青春無敵嘅高中生,半工讀賺錢交自己份學費,真係好型!如果你有睇《百變小櫻》,應該記得小櫻個阿哥桃矢同時有好多份 part-time,雖然佢唔係為咗賺錢,而係為咗保護小櫻……(我都想要一個咁 caring 嘅阿哥啊~嗚呀!)除咗小櫻個阿哥,仲有《虎與龍》嘅櫛枝実乃梨,又係一個打好多工嘅高中生。仲有《旋風管家》嘅打工管家、《學生會長是女僕!》嘅打工女僕、當然不得不提《打工吧!魔王大人》呢套輕小說!

Sorry sorry,悶親大家。總之就係因為睇動漫睇上腦,覺得自己一夠15歲就要搵 part-time,一放學就好瀟灑咁除咗套校服,換上返工制服,係打工嘅地方遇到好多有趣嘅事,同埋識好多靚仔。然後夜晚11點收工,返到屋企即刻訓,第二日上堂就有藉口訓教同埋欠交功課……

傻啦!屋企人點會畀我咁做?一般香港父母都唔會畀仔女喺讀中學時期返 part-time,佢哋一定會苦口婆心咁話:「讀好啲書,唔洗做侍應咁辛苦,第時做醫生律師!」或者好撚擔心就嚟喊咁嘅款﹕「係咪唔夠錢洗呀?我畀多啲零用錢你呀!你唔好去援交呀……」佢哋點會明白,打工嘅真正意義,在於話畀全世界知──

我終於獨立啦!!!!!!!

我唔知大家記唔記得第一次靠自己雙手賺錢嗰種感動。或者嗰度只係好少好少好少錢,少到連而家買個 lunch 都未必夠,但係你第一次感覺自己踏足咗成人嘅世界,唔再係淨係識靠屋企嘅廢物,唔係一個讀書機器,唔係一個為咗考試而生存嘅學生,而係一個活生生嘅人!你覺得自己終於屬於呢個社會嘅一份子,你睇到自己嘅將來透過一絲光芒,你知道你自己唔會一無是處!

如果你唔明白獨立有乜好興奮,你可以試想像下香港終於脫離中共嘅統治。也許,前路會令人迷惘而無助,但係至少你獨立了,你對於自己要走嘅路有話事權了!

所以我一向好贊成未咁快考公開試嘅高中生搵 part-time,去外面個世界見識下。反正讀唔成書嘅都係會讀唔成書,讀到書嗰啲亦有辦法搞得掂,最多淨係返星期五六日。就算真係影響到讀書,我相信打工嘅得著係超過校內成績退步嘅影響。

當然,我阿媽係唔會咁開明。佢係絕對唔會畀我半工讀

我中四嗰年,身邊有啲同學去M記做 part-time,有啲男同學仲勁,中三就去啲貨倉運貨,即做即 pay,特別好搵。不過,佢哋屋企人都強烈反對,仲搞到要學校老師勸告,叫佢哋辭職唔好做,專心讀書。

而我屋企人眼中我一向都係一個聽話嘅乖乖女,所以我都唔敢向我屋企人提出話想半工讀。結果,要等我中五考完個會考,我先搵暑期工。

我人生第一份工,好.撚.伏。

噢再一次 Sorry,個標題呃咗大家入嚟,千幾字仲未講個陷阱係乜。下次講。

(續)


(本欄逢星期四刊出)

 


讀者回應