TVB解毒:如何向家人除「根」?

TVB解毒:如何向家人除「根」?


最近 TVB 鋪天蓋地宣傳處境劇《我們的天空》,單睇廣告離遠都嗅到維穩味濃──硬 sell 中港融合,「包容吓啦」、「本是同根生,何必打毒針」等金句齊出,睇嚟已經擺明車馬要觀眾硬食呢套「維穩核心價值」。其中第二集《同根生》更是力講中港矛盾、新移民來港嘅艱辛經歷,大概係整個維穩宣傳的「主菜」。

相信諸位睇完都慶過火屎──而正當你想爆粗狂媽叉班 TVB 製作群祖宗十八代通通落地獄──播放時段卻偏偏係星期日晚合家歡時段,成屋人齊齊整整坐係梳化,早幾日已經表態聲援「反佔中」嘅老豆老母仲要開始有嘢講。

唔想家變,咁可以點?(或者已經吵咗一獲﹖唔驚,如果你無因此搬出去住,都仲有十幾個禮拜你受。)

首先,冷靜,深呼吸。行走江湖,最忌心浮氣燥;沉唔住氣,輸咗頭家,值得咩?

如果有細心咀嚼過《同根生》呢個單元,都應該 feel 到套嘢處處陰招,個個位都綿裡放毒針,務求要將港人塑造成不講道理的野蠻人。此劇表面效果是宣揚共融、平息中港矛盾;實際上是挑動不同立場的矛盾,建立稻草人讓雙方立場為此爭吵不休,藉此製造話題。其心之毒,實在不可不防。

所以諸君:嬲係正常,但如果發火就輸了。而本文正是旨在轉換角度,提供觀點比各位看倌調整一下心態,建立「講道理」嘅形象。

然後,要向家人解毒,先要解構故事(詳細內容在此不贅,請參熱血編輯部及作者們的文章):TVB 劇集往往都離不開方程式,而處境劇則離不開幾道板斧,以下歸納為四部曲:出身寒微、受盡委屈、主角發憤、排除萬難,亦即係「起、承、轉、合」。

首先講「起」,故事背景。基本上,此劇都係以八九十年代時興嘅劇做藍本:獅子山下精神、生活逼人、遭受白眼、慘被冤枉、岐視、塑造主角成為受害者。

但事實上係點?唔使講咁多嘅,你俾佢睇厚多士阿姐發爛渣段片就得

呢個時候,老媽子應該會話呢件係「個別事件」。

咁就係時候講「承」,受盡委屈?到底大陸人係咪真係咁冤枉呢?

就攞套劇以拖喼水貨客個 case 做例子:其實睇到無線有心誤導話香港人將水貨客同新移民話題混為一談。呢個時候好應該借力打力,單單將水貨客嘅問題劃分,集中討論大陸人運水貨所帶嚟嘅問題。我相信無人能夠否認運水貨對香港環境、形象同社區嘅損害,如果能成功引導話題討論水貨客之害,搞到成街金舖藥房,我諗基本上都足以引起公憤。

之後故事一「轉」,講到「主角發憤」,老一輩好興講「人地咁勤力,咁都要趕絕人呀﹖」

其實面對好人好事,我係唔建議以硬碰硬嘅──其實唔知有無人睇到,就係呢套劇都有多次主張:新移民需要入鄉隨俗。而面對一些不規舉嘅大陸人(比如隨地吐痰),套劇都係鼓勵港人要勸戒他們此等行為。遇到類似可遇不可求嘅情節,都應該抓緊重點:「上進都要守規舉架喎﹗」以理服人,大愛包容都要讓路。

最後就係「合」啦,不過係結論「中港融合」嗰個「合」。

劇中講「山茶花」一段大概都夠賺人熱淚:「苦盡甘來」囉,細路女可以喺香港讀書囉。呢個時候,你好應該補一句「咁慘,點解一開始唔返大陸嘅﹖」

呢個世紀謎團佢一時應該答唔到你,可能要喺無嫌綫做過編劇嘅朋友先答到。

到時,你可以將問題再作無限延伸:

「其實香港地少人多、樓價高企,又成日有人青事。竟然都仲要堅持留低?呢度有金執咩?」

「我識人娶咗個大陸老婆都叫佢哋返上去住啦!香港好危險!」


(《同根生》截圖)


讀者回應