難道網民唔係市民?

難道網民唔係市民?



網民都係市民,市民都係網民,偏偏有啲主流傳媒就係都要將兩個字區分,企圖控制輿論導向。點樣控制?好簡單:做實事嘅就市民,做柒事嘅就網民;啱聽就市民,唔順眼就網民;和平就市民,激進就網民;多數人就市民,小眾就網民。

當然,有時用「網民」呢個字係會方便啲,而通常呢啲時候,「網民」係指「使用互聯網去做某某事的市民」。注意,即係話,「網民」都係「市民」,只不過係比較活躍係網上活動既市民。例如,City 女被人影咗個靚背擺上 Secret Group,引來「網民」激烈討論。因為呢啲「市民」喺呢件事上面係用緊「互聯網」去行動,咁用「網民」一詞去形容會比較適合。但係當「網民」走出網絡世界,係現實生活行動嘅時候,點解仲要用「網民」而唔用「市民」去形容呢啲生活在同一個社會環境的人?「網民反自由行」、「一批戴上紅臂章和手持毛語錄的網民」⋯⋯點解講到網民好似生活喺另一個世界咁?乜佢哋唔係香港市民一份子?係唔係換上「市民反自由行」個效果就太勁得滯?

當打工仔日日十幾個鐘對住部電腦、何俊仁都係開會時上網睇J圖、王維基都用真名上高登時⋯⋯香港人,仲邊有網民市民之分?你搵唔搵到一個香港市民係完全唔會接觸到互聯網?搵唔到,就唔好再抹黑「網民」呢個term,然後將一切罪名推畀「網民」,企圖掩蓋社會上你唔想聽到既聲音。因為,其實個個都係網民。

有啲新聞網站,總會有人留言話「唉而家啲網民淨係識嘈!好唔和諧囉。」下?Seriously?用緊電腦打呢句 comment 既人又算唔算網民?如果算,佢係咪話緊佢自己?如果唔算,佢係點樣打呢句 comment?不過嚴格來說又真係唔可以叫「網民」,叫「五毛」會貼切啲。咦,咁唔知係 Facebook 係咁出 Status 鬧人嘅黃秋生又算唔算「網民」?

實體信嘅「我愛你」或者會比 whatsapp 嘅「我愛你」更有力量,但請願信內嘅文字唔會比 Facebook 嘅留言更有代表性。唔好再用「網民」一詞來打壓我哋嘅聲音,我地都只係會上網嘅普通香港市民,僅此而已。而我地既意見,同樣應該獲得重視。


(照片由本報專欄作者翼雙飛提供)

(本欄逢星期四刊出)


讀者回應